Ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων

ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

Προβλήματα εγγραφής

Προσπαθώ να εγγραφώ μέσω taxisnet επιλέγοντας τον σύνδεσμο που μου έχει αποσταλεί με mail και με επαναφέρει στην αρχική οθόνη της εφαρμογής  
  Πιθανότατα έχετε ήδη πραγματοποιήσει την ταυτοποίηση μέσω taxisnet.
  Δοκιμάστε να συνδεθείτε με διαφορετικό περιηγητή (browser) όπως Mozilla ή Chrome.
  Δοκιμάστε να πραγματοποιήσετε διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser).Έχοντας ανοιχτό τον περιηγητή (browser) πατήστε Ctrl+Shift+Delete. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέξτε την διαγραφή της προσωρινής μνήμης.
  Προσπαθώ να εγγραφώ με ψηφιακή υπογραφή και δεν μπορώ να επισυνάψω το Έγγραφο Ταυτοποίησης

Βεβαιωθείτε ότι το έγγραφο που προσπαθείτε να επισυνάψετε, δηλαδή Αστυνομική Ταυτότητα/Διαβατήριο ή άλλο επίσημο στοιχείο ταυτοποίησης, είναι υπογεγραμμένο με την Ψηφιακή σας Υπογραφή. Σε περίπτωση που δεν έχετε ψηφιακή υπογραφή, για να βρείτε πληροφορίες για την απόκτηση ψηφιακής υπογραφής, μπορείτε να πάτε στην ιστοσελίδα http://aped.gov.gr/

  Έκανα εγγραφή με ψηφιακή υπογραφή και δεν μπορώ να συνδεθώ

Η διαδικασία έγκρισης της εγγραφής με ψηφιακή υπογραφή διαρκεί 8 εργάσιμες ώρες.Σε περίπτωση που έχει παρέλθει το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα παρακαλούμε επικοινωνήστε με την ομάδα του Help Desk στο help_desk@obi.gr και στο τηλέφωνο 210 6183692-693-694 στις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Κάνω εγγραφή αλλά δεν μου έρχεται το mail επιβεβαίωσης

◊   Βεβαιωθείτε ότι έχετε πρόσβαση στο mail σας.
◊   Ελέγξτε μήπως το mail έχει πάει στα ανεπιθύμητα, junk κ.λ.π.

Δεν μπορώ να συνδεθώ στην εφαρμογή (δεν μπορώ να κάνω login)

  Βεβαιωθείτε ότι έχετε συνδεθεί στην σωστή ιστοσελίδα efiling.obi.gr
◊   Βεβαιωθείτε ότι έχετε πραγματοποίηση εγγραφή στην πλατφόρμα.
  Βεβαιωθείτε ότι το όνομα χρήστη και το συνθηματικό που χρησιμοποιείτε είναι τα σωστά, ότι έχετε κάνει την σωστή επιλογή γλώσσας και έχετε απενεργοποιημένα τα κεφαλαία.
  Ελέγξτε ότι είστε συνδεδεμένοι στο internet.
  Δοκιμάστε να συνδεθείτε με διαφορετικό περιηγητή (browser) όπως Mozilla ή chrome.
  Σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει τον κωδικό ασφαλείας (password) πατήστε εδώ.
  Διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser). Έχοντας ανοιχτό τον περιηγητή (browser)  πατήστε Ctrl+Shift+Delete. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέξτε την  διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser).

 

Ξέχασα τον κωδικό πρόσβασης

Σε περίπτωση που έχετε ξεχάσει τον κωδικό ασφαλείας (password) πατήστε εδώ.

Δεν εμφανίζονται σωστά οι οθόνες (εμφανίζονται λευκές ή αλλοιωμένες οθόνες)

  Εάν προσπαθείτε να μπείτε με Internet Explorer δοκιμάστε με διαφορετικό περιηγητή (browser) όπως Mozilla ή chrome.
◊  Διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser). Έχοντας ανοιχτό τον περιηγητή (browser)  πατήστε Ctrl+Shift+Delete. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέξτε την διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser).

Δεν μπορώ να ανεβάσω το αρχείο που επιθυμώ

  Ελέγξτε μήπως το αρχείο είναι πολύ μεγάλο σε μέγεθος. Το αρχείο θα πρέπει να είναι PDF και να μην είναι μεγαλύτερο από 10 MB. Η όψη των βιομηχανικών σχεδίων θα πρέπει να είναι JPEG και να μην είναι μεγαλύτερα από 10 MB.
  Ελέγξτε τη σύνδεση στο internet.
◊  Ελέγξτε  μήπως υπάρχουν ρυθμίσεις ασφαλείας στην τοπική σας εγκατάσταση που το εμποδίζουν (firewall κ.λ.π.)

Πατάω αποστολή και δεν με αφήνει να αποστείλω την αίτηση.

  Περιηγηθείτε από την αρχή της αίτησής σας και βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπληρώσει όλα τα υποχρεωτικά πεδία.
◊  Πραγματοποιήστε έξοδο από την εφαρμογή και ξανά είσοδος (η αίτηση σας παραμένει προσωρινά αποθηκευμένη στην μνήμη του περιηγητή (browser) που χρησιμοποιείτε).

Πώς γνωρίζω ότι η αίτησή μου έχει καταχωρηθεί με επιτυχία

Μπορώ να πάω στο μενού «Υποβληθείσες αιτήσεις» και να δω τον κατάλογο των αιτήσεων που έχω υποβάλει. Η αίτηση μου θα πρέπει να έχει πάρει έναν μοναδικό Α\Υ (αριθμό υπόθεσης). Εάν δίπλα στην αίτησή μου εμφανίζεται ένα ποσό σημαίνει ότι είναι ακόμη απλήρωτη και πατώντας πάνω στο ποσό οδηγούμαι στο περιβάλλον της τράπεζας για να πληρώσω. Όταν δίπλα στην αίτηση δεν εμφανίζεται ποσό σημαίνει ότι είναι ολοκληρωμένη ή πληρωμένη.

Πως μπορώ να δω την κατάσταση της αίτησης (αριθμός κατάθεσης, αριθμός υπόθεσης)

Για να δείτε εάν η κατάσταση αίτησης είναι οριστική ή θέλει αποδοχή καταθέτη, καθώς και τον αριθμό κατάθεσης, αριθμό υπόθεσης θα πρέπει να πάτε στις υποβληθείσες αιτήσεις , να βρείτε την αίτηση που είχατε υποβάλλει και να πάτε στις οριστικοποιήσεις για να βρείτε τις συγκεκριμένες πληροφορίες.

Η σύνδεσή μου διακόπτεται ενώ καταχωρώ την αίτηση

Ανοίγω και πάλι τον περιηγητή (browser) και εκεί βρίσκονται όλα τα στοιχεία της αίτησης μέχρι πριν τη διακοπή. Επανελέγχω, ανεβάζω τα αρχεία που απαιτούνται και αποστέλλω την αίτησή μου κανονικά.

Μπορώ να αποθηκεύσω την αίτηση πριν την υποβάλλω

Δεν μπορείτε να αποθηκεύσετε την αίτηση σας πριν την υποβάλλεται. Όμως ο περιηγητή (browser) έχει την δυνατότητα να αποθηκεύσει προσωρινά τις επιλογές που έχετε πραγματοποίηση σε μια αίτηση.

Μπορώ να κάνω αλλαγή στην αίτηση που έχω υποβάλλει

Δεν μπορείτε να κάνετε αλλαγή της αίτησης που έχετε υποβάλλει. στην πιθανότητα κάποιου λάθους θα πρέπει να μας αποστείλετε συμπληρωματικά ή αίτηση μεταβολών ανάλογα την περίπτωση.

Πως γίνεται η αποδοχή καταθετών σε περίπτωση που υπάρχουν περισσότεροι καταθέτες

Σε περίπτωση πολλαπλών καταθετών έχει αποσταλεί email σε όλους τους συγκαταθέτες το οποίο τους ενημερώνει για την αίτησή σας και τους οδηγεί στην πλατφόρμα efiling ώστε να προβούν σε εγγραφή και αποδοχή της κατάθεσης. Κατά την αποδοχή ενός καταθέτη σας αποστέλλετε και ενημερωτικό email. Για οδηγίες αποδοχής αίτησης πατήστε ΕΔΩ

Δεν εμφανίζεται η αίτηση που απέστειλα στις υποβληθείσες αιτήσεις.

  Πραγματοποιήστε έξοδο από την εφαρμογή και ξανά είσοδος.
◊  Ελέγξτε μήπως έχει εμφανιστεί η αίτηση στην επόμενη σελίδα.
  Διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser). Έχοντας ανοιχτό τον περιηγητή (browser) πατήστε Ctrl+Shift+Delete. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέξτε την διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser).
  Δοκιμάστε να συνδεθείτε με διαφορετικό περιηγητή (browser) όπως Mozilla ή chrome.

Δεν εμφανίζεται ο Α\Υ (αριθμός υπόθεσης) της αίτησης μου στις υποβληθείσες αιτήσεις.

  Πραγματοποιήστε έξοδο από την εφαρμογή και ξανά είσοδος.
  Διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser). Έχοντας ανοιχτό τον περιηγητή (browser) πατήστε Ctrl+Shift+Delete. Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί επιλέξτε την διαγραφή τις προσωρινής μνήμης του περιηγητή (browser).
  Σε περίπτωση που εξακολουθεί να μην εμφανίζετε Α\Υ στην αίτηση που υποβάλλατε παρακαλούμε μην προβείτε σε πληρωμή και επικοινωνήστε με την ομάδα του Help Desk στο help_desk@obi.gr και στο τηλέφωνο 210 6183692-693-694 τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

Πώς μπορώ να πληρώσω εάν δεν έχω κάρτα

Μπορείτε να πληρώσετε μέσω web-banking είτε στο γκισέ της τράπεζας είτε στα ειδικά μηχανήματα που υπάρχουν στις τράπεζες και δέχονται πληρωμή με κωδικό. Σημειώνεται ότι αποδεκτό είναι μόνον το ποσό που αναφέρεται στην αίτηση. Στο περιβάλλον της τράπεζας επιλέγετε στην ενότητα ‘Πληρωμές’, από τη λίστα των διαθέσιμων πληρωμών, την κατηγορία ‘Οργανισμός Βιομηχανικής Ιδιοκτησίας (ΟΒΙ)’ και εισάγετε τον κωδικό RF στο αντίστοιχο πεδίο ‘Κωδικός Πληρωμής’. Τον κωδικό RF μπορείτε να τον βρείτε πηγαίνοντας στις υποβληθείσες αιτήσεις και επιλέγοντας το μπλε κουμπί στο οποίο αναγράφετε το ποσό πληρωμής της αίτησης.

Όταν έχω απορίες για τη διαδικασία και τους όρους χορήγησης

Χρήσιμες πληροφορίες για όλα μπορώ να βρω στον επίσημο ιστότοπο του ΟΒΙ εδώ

Μετατροπή word σε pdf

Ανοίγετε το αρχείο word που θέλετε να μετατρέψετε, επιλέγετε file–>save as–>δίνετε το όνομα του αρχείου και επιλέγετε PDF (*,pdf)

Μετατροπή εικόνας σε pdf

Εάν έχετε εικόνες και θέλετε να τις μετατρέψετε σε pdf. Ανοίγετε ένα νέο word και βάζετε όλες τις εικόνες σας. Και στην συνέχεια επιλέγετε file–>save as–>δίνετε το όνομα του αρχείου και επιλέγετε PDF (*,pdf).

Πολλαπλά αιτήματα μεταβολής με τα ίδια δικαιολογητικά

Σε περίπτωση που έχετε να καταθέσετε πολλαπλά αιτήματα μεταβολών με τα ίδια δικαιολογητικά (ίδια αρχεία), μπορείτε να καταθέσετε τα πολλαπλά αιτήματα μεταβολών χωρίς να ανεβάζετε συνέχεια τα ίδια δικαιολογητικά-αρχεία. Σ ’αυτή την περίπτωση, αρκεί να καταθέσετε ένα αίτημα μεταβολής με όλα τα δικαιολογητικά – αρχεία και στην συνέχεια σε όλα τα υπόλοιπα αιτήματα μεταβολών  θα πρέπει να αναφέρετε στα σχόλια ότι τα απαραίτητα δικαιολογητικά – αρχεία έχουν κατατεθεί στην αίτηση με αριθμό υπόθεσης xx-xxxxxxxx.

Διαγραφή αίτησης

Σε περίπτωση που θέλετε να διαγράψετε κάποια αίτηση από τις υποβληθείσες αιτήσεις, παρακαλούμε να μας αποστείλετε email στο help_desk@obi.gr αναφέροντας τον αριθμό υπόθεσης της αίτησης που θέλετε να διαγράψετε.

Κατάσταση αίτησης: Οριστική (Αναμονή αποδοχής λοιπών καταθετών)

Στην περίπτωση που η αίτηση κατατίθεται από πέραν του ενός καταθέτη , θα πρέπει οι λοιποί καταθέτες να πραγματοποιήσουν αποδοχή συγκατάθεσης της αίτησης. Πιο συγκεκριμένα, μετά την συμπλήρωση της αίτησης, στέλνεται mail στην ηλεκτρονική διεύθυνση (που έχει συμπληρώσει ο κύριος καταθέτης κατά την υποβολή της αίτησης) του κάθε καταθέτη, στο οποίο υπάρχουν σχετικές οδηγίες. Για οδηγίες αποδοχής αίτησης πατήστε ΕΔΩ

Κατάσταση αίτησης: Οριστική (Υποβολή για έλεγχο, αναμονή πληρωμής τέλους κατάθεσης)

Το τελικό στάδιο για την ολοκλήρωση της αίτησης είναι η πληρωμή αυτής. Εώς ότου τακτοποιηθεί, η αίτηση παραμένει σε μία κατάσταση αναμονής πληρωμής τέλους κατάθεσης.
Εάν έχετε πραγματοποιήσει την πληρωμή και η αίτησή σας παραμένει σε αυτή τη κατάσταση τότε παρακαλούμε επικοινωνήστε με το Ταμείο ου Οργανισμού στα τηλέφωνα : 2106183509-511.

 

Βεβαιώσεις

Μερικά παραδείγματα που αφορούν την αίτηση των βεβαιώσεων είναι:
◊  Βεβαίωση Ισχύος
◊  Βεβαίωση Νομικής Κατάστασης
◊  Βεβαίωση Κατάθεσης Αίτησης
◊  Βεβαίωση Χορήγησης
◊  Βεβαίωση Κατάθεσης EP Διπλωμάτων
◊  Βεβαίωση Κατάθεσης SPC
◊  Βεβαίωση Πληρωμής Τελών
◊  Βεβαίωση Ανάκλησης από ΕΓΔΕ
◊  Βεβαίωση Έκπτωτου Διπλώματος
  Βεβαίωση Καταχώρησης Μεταβολής
Ακόμη οι βεβαιώσεις παρέρχονται για διάφορες χρήσεις όπως:
  Νόμιμη
  Δικαστική
  Γενικής Χρήση
  ΕΣΠΑ
  Άλλο

Προσοχή: η παραπάνω αίτηση δεν αφορά σε καμία περίπτωση Μεταβολές από το Ευρωπαϊκό Γραφείο (π.χ EPO form 2544)